Ситуація з розбитими дорогами

Держагентство автомобільних доріг України оцінює ситуацію з ямами на дорогах країни як найгіршу за останній час.
«Це найгірша ситуація, і виникла вона внаслідок того, що в останні роки дороги просто не ремонтувалися. Якщо доріг 170 тис. км, а в рік ремонтувалося 400 км, ось і результат. Не потрібно бути генієм, щоб це зрозуміти”, – сказав глава агентства «Укрвтодора» Славомир Новак.
Другим фактором, за його словами, що впливає на ситуацію, безпосередньо в поточному і в попередні роки, були погодні умови: температура повітря за зиму переходила через нуль 53 рази.
«Кожен, хто вчив у школі фізику, розуміє, що відбувається з водою при зміні температур і як це руйнує дороги», – сказав він.
«У Польщі – такі ж погодні умови, просто там дороги в кращому стані, а ремонти проходять із застосуванням новітніх технологій. В цьому році ми маємо більше 12 млн кв. м ям на дорогах. Експерти припускають збільшення обсягу ямковості протягом весни до 18 млн кв. м», – спрогнозував він.
«Коштів на сьогоднішній день нам вистачає на 6 млн кв. м. У разі додаткового фінансування в розмірі 1 млрд грн – в цілому вистачить на 8 млн кв. м. Таким чином, мінімум, 4 млн кв. м ям залишаться», – поскаржився Новак.
Він не виключив, що в наступному році ситуація може і погіршитися.
«Можливо, і так. Я не хочу нікого обманювати: немає грошей на ямковий ремонт в необхідному обсязі, є проблема в засобах і на середній ремонт. Якщо ми хочемо за 5-10 років вирішити проблеми ям на дорогах, потрібно відремонтувати всю мережу. Якщо ми будемо ремонтувати 5-6 тис. км на рік, добре, через 10 років забудемо про ями, але у нас все одно залишиться проблема з подальшими ремонтами. Цей процес безперервний», – зазначив глава «Укрвтодора».
Відповідаючи на питання, чи можливий в таких умовах процес капітального будівництва, він відповів, що якщо в поточному році «Укравтодор» отримає реальні додаткові кошти на ремонт доріг в обіцяної суми 15 млрд грн, можна буде говорити про капбудівництво в майбутньому.
«Але якщо нам дадуть ці гроші в другій половині року з умовою освоєння до кінця року – результату не буде. Я можу одразу сказати міністру фінансів: якщо ці гроші нам дадуть в червні з умовою освоєння до кінця року, то краще просто їх не виділяти», – сказав він.
Новак пояснив, що необхідний час для проведення тендера, пошуку підрядника.
«У розмові з прем’єром я чітко сказав про те, що якщо агентство отримає гроші швидко – вони будуть освоєні, якщо ні, нічого не вийде. Простий вихід з цієї ситуації полягає в тому, щоб кошти переходили на наступний рік. Тоді почати роботи можна буде в цьому році, і продовжити в наступному. Це було б добре, дозволило б плавно перейти до Дорожнього фонду», – резюмував Новак.

Поділитись:
НА ГОЛОВНУ

Варто подивитись:

Загрузка...