Утилізація старих авто в Україні: чого чекати власникам авто на єврономерах

У фіскальній службі підготували проект постанови про утилізацію старих автомобілів, які перейшли в державну власність. Утилізація загрожує і нерозмитненим автомобілям, які виявить фіскальна служба.
Про те, які авто потраплять під прес і хто постраждає від законопроекту, якщо його приймуть.
Державна фіскальна служба хоче позбутися від нерозмитнених автомобілів. Почнуть з конфіскованих авто. Їх планують утилізувати. У травні фіскали оприлюднили проект порядку утилізації таких машин. Найпершими під прес підуть авто, вироблені до 2010-го. Вони шкодять екології, відзначають автори проекту.
Перед утилізацією фіскали будуть зобов’язані за 15 днів до відправки на переробку попередити власника авто про можливість розмитнити і забрати авто або заплатити штраф і вивезти з країни.
У травні на складах фіскалів було майже 3000 автомобілів. 97% з них – старші восьми років. Такі авто продавати в Україні заборонено екологічними нормами. Решта не купують через високі податки розмитнення, визнаються у фіскальній службі.
Які авто утилізують:
– конфісковані через порушення митних норм;
– конфіскованих за рішенням суду;
– невідповідні екологічним нормам;
– непридатні до експлуатації;
– конфісковані авто, які не виходить продати.
Але перед прийняттям рішення про утилізацію в МВС проб’ють машину по базах даних викрадених авто і на підробку номерів. Також підприємства, які проводять утилізацію, повинні будуть попередньо провести техекспертизу автомобіля. Придатні деталі виставлять на продаж. Решта відправлять на металобрухт. Переробляти машини будуть за рахунок держави. Однак фіскали запевняють – це нічого не коштуватиме держбюджету: продаж придатних деталей окупить витрати.
«Реалізація проекту акта не передбачає додаткового залучення коштів з Державного бюджету України. Витратна частина процесу утилізації буде покриватися за рахунок коштів, отриманих від утилізації транспортних засобів», – наголошується в аналітичній записці проекту.
Не всі автомобілі, які перейшли державі, утилізують. Машини, придатні до експлуатації і відповідні еконормам можуть бути розмитнені за існуючими тарифами і продані. Також фіскали можуть передавати конфісковані автомобілі державним структурам. Наприклад, в соціальні служби.
Ці нововведення поки що обговорюються.

Поділитись:
НА ГОЛОВНУ