Всесвітній день комп’ютерної графіки

Свято Всесвітній день комп’ютерної графіки або День 3D відзначається в першій декаді грудня. Виникло у 1998 році за задумом американської компанії Alias. Святкування забарвлені презентаціями найбільш яскравих творчих проектів в області 3D та графіки.

Першу компанію під назвою “Evans & Sutherland” з виробництва комп’ютерної графіки заснували ще в 1968-му році. Одним з її засновників був американський вчений у галузі інформатики Айвен Сазерленд. Він також був піонером інтернету. Ще будучи аспірантом, Айвен написав програму Sketchpad, яка дозволяла створювати простенькі тривимірні об’єкти. До речі, перша комерційна 3D програма для комплексного 3D-моделювання, була вартістю близько 100 тис. USD і мала назву SoftImage 3D – попередник SoftImage XSI. Її випустили у 1988 році. А група MAGI/Synthavision (Нью-Йорк, США, 1972 р.) стала першою в історії 3D дизайну компанією, яка випустила комерційну комп’ютерну анімацію. Це був 3D логотип для компанії IBM, який почав транслюватися на початку 70-х на одному з моніторів в їхньому офісі.

Звичайно ж перші комп’ютери були неймовірно великими, вироблена ними комп’ютерна графіка – дещо незграбною і важкою, але етап еволюції комп’ютерних систем, на щастя, не розтягнувся на сотні років. Мікропроцесори – маленькі деталі, які дозволяли зменшити розміри комп’ютера до цілком розумних, вирішували безліч завдань. Так, у 1974 році компанія Intel випускає на ринок 8-ми бітний процесор Intel 8080, компанія Motorola – процесор 6800. Конкуренти не дрімають. Хітом продажів в 1977-му році стає домашній комп’ютер Apple II. У 1981 році персональний комп’ютер IBM за версією відомого журналу «Тime» отримує титул «Кращий товар року».

Вже у 1984 році, з винаходом методу під назвою “стереолітографія,” став реальністю і 3D-друк. Перший апарат для прототипування за методом стереолітографії був запатентований в 1986 році Чаком Халлом, одним із співзасновників компанії 3D Systems.

У 1985 році Фрід Ванкраен був молодою людиною, яка робила FDM 3D-моделі без використання комп’ютера! П’ять років по тому він заснував одну з перших компаній, що спеціалізуються на промисловому 3D-друку з назвою “Materialise”.

Спочатку 3D-друк використовувався переважно для створення прототипів, тепер це – виробництво готових виробів. Великі корпорації завдяки 3D-друку економлять значну частину своїх фінансів. Приміром, компанія Ford стверджує, що друкуючи для тестування свої запчастини, економить щомісячно на цьому до півмільйона доларів.

Процес виробництва 3D-моделей розвивався, і зараз багато в чому нагадує роботу звичайного домашнього принтера. До того ж, сьогодні вже можна друкувати з багатьох матеріалів, серед яких метали (наприклад, титан, золото, срібло), кераміка і навіть дерево; роздруковано може бути практично що завгодно!

Джим Блінн – творець bump mapping і environment mapping, перших комп’ютерних анімацій для NASA, і, звичайно ж, знаменитого матеріалу blinn, був студентом Айвена Сазерленда, коли той займався викладацькою діяльністю і був професором факультету обчислювальної техніки в Університеті штату Юта, а серед колишніх працівників Evans & Sutherland були засновники Adobe (Джон Уорнок) і Silicon Graphics. Ідея створення свята Всесвітнього дня комп’ютерної графіки виникла в 1998 році і належить американській компанії Alias, хоча саме свято і досі не є офіційним державним святом. Зауважимо, що творче середовище Softimage, яке виникло за сприяння Національної ради з кінематографії Канади, кінорежисера Даніеля Ланглуа, в партнерстві з інженерами програмного забезпечення Річардом Меркілєм і Лораном Лозоном, було прийнято за основу візуальних ефектів таких студії, як Industrial Light, Magic і Digital Domain . Вони також використовували програмне забезпечення від компаній Alias та Pixar. Програмне забезпечення було вперше продемонстровано на Siggraph в 1988 році і було випущено для таких робочих станцій, як Silicon Graphics і творчого середовища Softimage. Характер анімації і інструменти були істотно розширені за рахунок додавання зворотної кінематики у другому випуску, який, до речі, був використаний для анімації моделей динозаврів в Парку Юрського періоду. Незважаючи на те, що перша комп’ютерна графіка та анімація використовувалися переважно на телебаченні і в рекламі, зараз рідкісний гаджет обходиться без використання технологій 3D-графіки.

Ідея створення Міжнародного дня дизайнерів і аніматорів, або Всесвітнього дня комп’ютерної графіки, зустріла однозначне схвалення не тільки в середовищі таких професіоналів, як Adobe, Wacom, Dell, Intel і nVidia, працівників і дизайнерів інших компаній, але і викликала масу позитивних емоцій серед любителів і споживачів технологій 3D-графіки.

Більше новин на: Яворів Інфо

Поділитись:
НА ГОЛОВНУ