На Львівщині у маршрутках запрацює електронний квиток

Із липня пасажири матимуть вибір – оплачувати проїзд готівкою чи скористатися онлайн-оплатою.

Із березня цього року у приміських та міжміських транспортних засобах розпочнуть встановлювати перші валідатори для впровадження електронного квитка, а вже з липня планують, що оплатити проїзд можна буде за допомогою банківської картки.

Про це у коментарі Tvoemisto.tv повідомив керівник управління транспорту та зв’язку Львівської ОВА Степан Рудницький.

«Наприкінці минулого року ми уклали договір з ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи», і відповідно до додатків до договору затвердили план впровадження електронного квитка на Львівщині. Зараз очікуємо обладнання, щоби вже в березні почати його встановлювати у транспортні засоби. Валідаторів має бути орієнтовно 1050, але ця цифра динамічна», – розповідає він.

Станом на зараз, продовжує посадовець, є затверджений графік в розрізі підприємств, згідно з яким мають встановлювати обладнання, тобто перші з них вже визначили. Компанія-переможець для певних напрямків залучає своїх партнерів, зокрема за обладнання відповідає рівненська компанія «Реноме Смарт».

«Це – досвідчена компанія, що має достатньо персоналу, тому проблем не бачимо. У три основні місяці – квітень, травень та червень, вони запевняють, що це реально зробити. Запуск системи запланований на 1 липня – так погоджено календарним планом, але, звісно, дата може корегуватися», – додає Степан Рудницький.

Так, із липня пасажири матимуть вибір – оплачувати проїзд готівкою чи скористатися онлайн-оплатою. Водночас специфіка обласних перевезень відрізняється від міських, оскільки для перших є фіксований тариф та одна опція валідації, а в другому випадку – тариф змінний. В області відпрацьовуватимуть технологію, яка ще не є доволі поширеною в Україні, зазначає посадовець, – це Check-In/Check-Out. Зокрема, на вході та на виході з транспорту пасажир буде валідуватися, і в результаті двох валдіацій з картки стягуватиметься сума, що дорівнює вартості проїзду.

Ступан Рудницький каже, що деякі технічні моменти ще потребують підтвердження уже в процесі роботи е-квитка, однак загалом це працюватиме як механізм бронювання коштів.

«Смарт-Тикет Технолоджи» має договір також з фінансовим партнером – системою Visa. Суть процесу для пасажира полягає в тому, що він спершу валідується, коли заходить у транспорт, та водночас зобов’язується зробити це вдруге – на виході. Якщо забуде, то у нього з картки може списати максимальну вартість поїздки на маршруті. Припустимо, є напрямок Львів – Турка, де досить високі тарфири на проїзд (понад 200 грн): сідаючи в автобус, ви маєте завалідуватися – так система за замовчуванням бронює повну вартість проїзду з пункту А в пункт Б та фіксує початкову зупинку. А далі їй треба буле зафіксувати кінцеву зупинку. Якщо ж ж ви забудете зробити це вдруге, а виходите на пів дороги (у цьому випадку, наприклад, у Самборі), то система, не отримавши інформацію про кінцеву зупинку, стягне з вас повну вартість – як-от зі Львова до Турки», – пояснює він.

В управлінні транспорту та зв’язку Львівської ОВА додають, що мешканцям ще будуть детальніше роз’яснювати, як працюватиме безготівкова оплата проїзду та наголошуватимуть на важливості валідації двічі. Натомість у другому півріччі 2023 року уже планують працювати окремо з громадами стосовно розробки транспортних карток, насамперед, пільгових.

«У кожній громаді є своє бачення та своя специфіка відшкодування оплати проїзду особам, які мають право на пільги. Ми загалом представляємо інтереси 73 громад. Зараз хочемо, аби система запрацювала з банківськими картками, ми побачили, що вона функціонально ефективна, і тоді поступово перейти до обліку інших сегментів. Тобто спочатку банківські, потім – транспортні, пільгові картки, а з часом будемо продумувати заохочення, щоби люди відмовлялися від готівки», – додав Степан Рудницький.

Нагадаємо, що минулого року оголосили конкурс на відбір інвестора для впровадження у приміських та міжміських маршрутах електронної оплати проїзду. Як уточнив у коментарі Tvoemisto.tv Юрій Бучко, для запровадження е-квитка на приміські та міжміські перевезення потрібно близько 30 мільйонів гривень. Так оцінює інвестицію компанія-переможець ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи». Вона отримуватиме 10% комісії від вартості електронного квитка. Один валідатор, за словами посадовця, коштує від 700 євро. У Львівській ОВА акцентують на тому, що область стане першою, де в Україні впровадять е-квиток. Система мала би допомогти скласти облік пасажирів, визначити пасажиропотік у транспорті на Львівщині та надалі скорегувати кількість маршрутів за потреби.

Більше новин на: Яворів Інфо

Поділитись:
НА ГОЛОВНУ