Німецькі магазини відмовляються від поліетиленових і навіть паперових пакетів.
Біло-синьо-помаранчевий пакет з блакитними смужками та логотипом дискаунтера Aldi – така ж “класика” в Німеччині, як і горезвісні чорні пакети із золотими смужками в Україні. Однак у Німеччині вони скоро зникнуть. Інші німецькі супермаркети й торговельні мережі – Rewe, Real, Lidl і KiK – вже відмовилися від пластикових пакетів. Тепер поряд з касою лежать пакети з цупкого паперу та полотняні торбини, які можна використовувати неодноразово.
Власники Aldi вирішили піти далі: до кінця 2018 року вони планують відмовитись як від пластикових, так і від одноразових паперових пакетів. Щоправда, не відразу, а поступово, привчаючи покупців носити з собою полотняні торбини для покупок.
Причина відмови.
45 штук. Саме стільки пакетів використовував у 2016 році середньостатистичний німець. Це немало: в Ірландії, наприклад, на кожного жителя припадає у середньому тільки по 16 пакетів. Щоправда, ще два роки тому в Німеччині використовували щороку по 70 пакетів. Тоді їхня вартість була нижчою, а у багатьох магазинах їх давали безплатно. Через велику шкоду для довкілля 2015 року Євросоюз розпочав боротьбу з пластиком, і тепер країни-члени ЄС зобов’язані скоротити використання поліетиленових пакетів. У Німеччині 60 відсотків таких пакетів мають бути платними або замінені на більш екологічні варіанти. Понад 350 німецьких компаній самі пішли на цей крок.
Утім, такому рішенню зраділи далеко не всі представники роздрібної торгівлі, адже це позбавляє їх однієї з найдешевших та найпростіших форм реклами. Та й зобов’язувати, наприклад, покупців дорогого одягу або предметів розкоші доплачувати за пакет або взагалі жодним чином не пакувати їхній товар – немислима річ. Однак вихід знайшли швидко: багато супермаркетів і торгових центрів почали випускати полотняні торбини з власними логотипами, які тепер лежать на касі. Деякі з них все ж залишили одноразові пакети, однак підвищили на них ціну. У мережах з продажу електроніки та побутової техніки Media Markt і Saturn, наприклад, в залежності від розміру такі пакети коштують від 5 до 50 центів, у магазині одягу C&A – 20 центів. А, скажімо, німецький виробник спортивного одягу та взуття Adidas не тільки в Німеччині, але й у філіях в усьому світі пакує товар виключно у паперові сумки.
У Франкфурті-на-Майні на торговельній вулиці Берґер багато магазинів взагалі відмовилися від пластикових і картонних пакетів. Як альтернативу вони випустили п’ять тисяч торбин і роздавали їх безплатно на вулиці та у торгових центрах.
Модна альтернатива.
Відмова від пластикових пакетів для німецьких споживачів не стане неприємною подією: уже сьогодні дві третини жителів Німеччини ходять за покупками з полотняною торбиною, рюкзаком, кошиком або ж візком. Тільки 12 відсотків використовують пакети – однак не купляють їх на касі, а беруть з собою уже використаний пакет. При цьому кожен восьмий опитаний німець взагалі не використовує пластикові пакети. Незамінним аксесуаром європейської молоді уже давно стала торбина. З нею не соромно вийти на люди, що роблять навіть гламурні німецькі топ-моделі.