Поширеність куріння серед молоді зменшилась на 28%

У 2017 році поширеність куріння в Україні серед дорослих становила 23,7%, в той час, як у 2013 році — 26,2%. Відбулося суттєве зниження поширеності куріння серед молодих людей 18-30 років: із 37% до 26,7%. Тобто воно скоротилося на 10,3 відсоткові пункти або на 28%.
Дослідження показало, що молодь в Україні з кожним роком курить менше. Найважливіше — вони не починають курити, адже це вже не модно. Свою роль зіграли антитютюнові закони, які заборонили рекламу тютюну та куріння в громадських місцях.
Цьогорічний омнібус вперше містив запитання щодо куріння специфічних тютюнових виробів та пристроїв доставки нікотину. Частка щоденних курців, які протягом останнього року курили електронні сигарети, становить 5,6% серед чоловіків та 3,9% серед жінок, а кальян – 7,7% серед чоловіків і 6,8% серед жінок. Користування кальяном та е-сигаретами є більш поширеним саме серед молодшої вікової групи. Про куріння кальяну протягом останніх 12 місяців повідомили 14,4% молодих (30 років або молодше) курців порівняно з 6,3% старших курців; про електронні сигарети повідомили відповідно 14,1% молодших та 5,1% старших курців. Новомодні пристрої для куріння є загрозою для охорони здоров’я, адже вони провокують молодь починати курити. Тому необхідно врегульовувати ці питання на державному рівні.
Сигарети із ароматизаторами протягом 2016 року споживали 10,6% чоловіків-курців і 20,2% жінок-курців. Окрім того, досвід куріння ароматизованих сигарет має 76% жінок-курців, молодших 30 років.
Лише 9% українок курять. Відтак саме у жіночій аудиторії тютюнова індустрія вбачає потенціал залучення нових клієнтів. Для цього створюють ароматизовані сигарети, яскраві пачки, щоб замаскувати смертельну небезпеку куріння. Тому зареєстрували законопроект №2820 із метою заборонити продаж сигарет із ароматичними добавками в Україні. Це допоможе захистити, в першу чергу, молодих дівчат від тютюнової залежності.
Під час омнібусу в українців також запитали про їхнє ставлення до законодавчої ініціативи заборонити розміщення сигарет у вітринах. Результати показали: 68% опитаних підтримують таку заборону.
Сигарети у вітринах зараз розміщують таким чином, щоб звертати увагу людей, зокрема дітей, на тютюнові вироби. Для цього використовують яскраве освітлення, збільшені пачки, привабливі кольори. Це на законодавчому рівні не вважається рекламою, але при цьому стимулює продаж тютюну. Подібна “сіра” реклама підвищує ризик початку куріння серед дітей на 60%. Зареєстрували законопроект №4030а, щоб прибрати викладку сигарет із вітрин магазинів.
Тенденція зменшення поширеності куріння впродовж останніх років позитивна, але не значуща. Щоб якісно переламати ситуацію, необхідно приймати ефективні законодавчі заходи, зменшувати привабливість і доступність сигарет в Україні, а також допомагати нинішнім курцям позбутися нікотинової залежності, вважають фахівці з питань громадського здоров’я.

Поділитись:
НА ГОЛОВНУ